Podczas ostatniego, czwartkowego spotkania rady powiatu obornickiego, padła nietypowa propozycja od radnego Zbigniewa Nowaka. W sposób żartobliwy zasugerował on przeniesienie siedziby powiatu do Rogoźna. Swoją propozycję oparł na faktach dotyczących dynamicznego postępu prac nad obwodnicą w tym mieście. Radni mieli okazję zapoznać się z informacjami od Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, które przedstawiały postęp omawianej inwestycji – jednej z największych w skali powiatu.
Zbigniew Nowak nie był jedynym, kto miał coś do powiedzenia na temat prac nad obwodnicą. Bogusław Janus, były burmistrz Rogoźna i aktualny radny, osobiście potwierdził, że prace przebiegają sprawnie. Zwrócił uwagę na widoczne koparki, duże samochody robocze oraz aktywności związane z przygotowaniem terenu, takie jak korytowanie czy nawożenie żwiru. Nie dało się nie zauważyć tego postępu podczas podróży przez ten obszar, nawet jadąc główną drogą wojewódzką numer 241 do Wągrowca. Planowany termin zakończenia projektu obwodnicy Rogoźna to koniec lipca 2026 roku.
Podczas sesji rady powiatu obornickiego miała również paść informacja dotycząca budowy odcinka wielkopolskiej drogi S11. Niestety, nie wpłynęło w tej sprawie żadne pismo, a inwestor nie wysłał swojego przedstawiciela. Wicestarosta Zbigniew Cyranka, który zasiada jako przedstawiciel powiatu obornickiego w Stowarzyszeniu „Droga S11”, potwierdził, że na ostatnim posiedzeniu stowarzyszenia również nie pojawił się nikt z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przy okazji przypomnijmy, że umowę na realizację drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań, wraz z obwodnicą Obornik, podpisano 3 lipca. Ten ponad 22-kilometrowy odcinek będzie kontynuacją zachodniej obwodnicy Poznania. Projekt zakłada budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu każda, planowane są też dwa węzły drogowe (Oborniki, Chludowo) oraz 38 obiektów inżynierskich. Dodatkowo na wysokości Obornik ma powstać nowy most przez Wartę.