W Poznaniu, Wielkopolskie Biuro Planowania Przestrzennego poddaje analizie dane dotyczące sieci ścieżek rowerowych na terenie regionu. Jako punkt odniesienia wykorzystano gęstość tych dróg, przeliczoną na 100 km2. Na zaprezentowanej liście, Wągrowiec zapewnił sobie miejsce na podium, uplasowując się obok takich miast jak Złotów czy Chodzież.
Wybitna pozycja Wągrowca na tej liście nie jest owocem przypadku. Miasto od wielu lat skupia się na konsekwentnej rozbudowie infrastruktury rowerowej. Praktycznie przy każdej inwestycji drogowej realizowanej na terenie Wągrowca, powstaje również ścieżka rowerowa, która jest następnie integrowana z już istniejącą siecią. Jak zauważył Remigiusz Priebe, zastępca Burmistrza Wągrowca, miasto stawia na ekologiczne rozwiązania transportowe. Dlatego oprócz wprowadzenia do miejskiego transportu autobusów o niskiej emisji spalin, rozwijany jest również Wągrowiecki Rower Miejski.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, wągrowiecka sieć tras rowerowych rozszerzyła się o prawie 4700 metrów. System Wągrowieckiego Roweru Miejskiego nadal jest rozwijany. Obecnie mieszkańcy mają do dyspozycji ponad 100 jednośladów oraz 24 stacje parkingowe.
Dodatkowo, dla ułatwienia korzystania z rowerów, mieszkańcom udostępniono pięć stoisk naprawczych wyposażonych w narzędzia. Możliwość wykonania drobnych napraw oferują stacje: Główna Osiedla, Dworzec (od strony ulicy Średniej), Bartodziejska (w pobliżu torów), Piaskowa/Polna oraz Osiedle Wschód/Bukowieckiego – informuje magistrat wągrowiecki.